woensdag 14 juli 2010

Campeche - Villa Hermosa - Tuxla Gutierrez

Zondag 11 juli
's Morgens vertrokken we vroeg van Uxmal naar Campeche zodat we de WK finale konden kijken. Onderweg waren we nog even snel een Maya ruine gaan bezichten (zie de foto hiernaast). In Campeche was het hotel slecht te vinden omdat op de foto die Michelle had opgezocht het hotel nog een andere kleur had dan nu, dus kwamen we bij een restaurantje met 12 tv's aan om de wedstrijd te kijken en wat te eten. Waarschijnlijk was daar iets niet helemaal jofel met het eten, want moeders en ik waren die avond nogal ziek. Bij mij lag het waarschijnlijk voornamelijk aan het resultaat dat ik s avonds over mijn nek ging, maar gelukkig had ik niet te lang last van het wk verlies / voedselvergifting.

Maandag 12 juli
Vandaag moesten we 400 km naar Villa Hermosa rijden. Door de ziekte van de dag ervoor hadden we wat langer uitgeslapen en bleef er weinig tijd over om onderweg nog wat te doen. We hebben nog even een uurtje in de golf van Mexico gezwommen en verder alleen maar gereden en nog even in Villa Hermosa in het zwembad gesprongen en wat sushi gegeten s avonds.

Dinsdag 13 juli
Onze reisgids adviseerde geen vertrektijd, toch waren we uiteindelijk blij dat we vroeg vertrokken waren. De route liep door de bergen en bedroeg maar lieft 300 km naar het volgende hotel. Waar de wegen in Mexico al niet al te best zijn was hiet bij vlagen gewoon rond uit triest te noemen. enorme hobbels en diepe kuilen wisselden elkaar gestee af en de ene haarspeldbocht na de andere liep omhoog dan weer sterk dalend. in totaal hebben we er 8 uur over gedaan met ongeveer 3 kwartier pauze en een oponthoud van 3 kwartier in een stadje waar een opstand was ofzo en niemand er langs mocht. Om 6 uur s avonds kwamen we in het hotel aan en ik was bekaf van het rijden. Nog even wat gegeten en door de stad gewandeld en om 11 uur lag ik te pitten.

Vandaag (woensdag) is de planning om de dierentuin te bezoeken en een tochtje met een boot door een ravijn te maken. We shall see!

2 opmerkingen:

Thijssieee! zei

Ik heb het allemaal eens bij gelezen en ten eerste....

woow die nieuwe skin van je blog professioneel hoor! :P

maar nice dat het vet is en volgens die foto naast die stalag...ding van michelle lijkt het alsof ze een neger is geworden? Nigroplasty? (south park)

Yoooo!

Kevin zei

hahaha nou het kwam meer omdat het daar zo donker is en de flits zo vaag deed, het valt nog wel mee. Ik ga er vanuit dat ik bruiner ben :P

verder alles goed in NL, lekker veel regen?